Ikwilvanmijnautoaf.nl veilt Ajax-shirt
Ikwilvanmijnautoaf.nl komt in actie om geld op te halen voor 3FM Serious Request 2014, het Glazen Huis. Om een zo groot mogelijk geldbedrag te kunnen overhandigen worden de professionals van de autoverkoopsite gestimuleerd mee te doen.
Nederland is weer in de ban van het Glazen Huis, dat voor editie 2014 in Haarlem staat. Van 18 december tot en met 24 december gaat 3FM, in samenwerking met het Rode Kruis, er alles aan doen om zoveel mogelijk aandacht te vragen en geld in te zamelen voor vrouwen en meisjes, die tijdens oorlog en conflicten slachtoffer worden van seksueel geweld. Ook ikwilvanmijnautoaf.nl gaat zich inzetten voor Serious Request.
In de veiling: shirt van Ajax-captain
Duizenden acties zijn inmiddels al op touw gezet om geld in te zamelen voor de ‘stille ramp’ van dit jaar, waaronder die van ikwilvanmijnautoaf.nl. Ikwilvanmijnautoaf.nl is een online verkoopplatform voor gebruikte voertuigen. Vanaf vandaag staan er niet alleen gebruikte voertuigen in de afgeschermde veiling waar de aangesloten inkoopbedrijven op kunnen bieden, maar ook een gesigneerd uit-shirt van Ajax.
Het gesigneerde shirt werd door Moisander overhandigd aan ikwilvanmijnautoaf.nl. Niklas Moisander is afgelopen zomer door trainer Frank de Boer benoemd tot opvolger van Siem de Jong als aanvoerder van de Amsterdamse club. De Finse centrumverdediger was vorig seizoen al reserve-captain, hij schoof een plekje op toen de toenmalige aanvoerder De Jong de overstap maakte naar Newcastle United. Een leuk extraatje is de handtekening van Edwin van der Sar, Ajax’ huidige directeur Marketing en voormalige keeper van de landskampioen. Tijdens de overhandiging van het ingelijste uit-shirt heeft ikwilvanmijnautoaf.nl de lijst laten signeren door Marketing Directeur. Van der Sar keepte 311 officiële wedstrijden voor Ajax en won als Ajaxied vier landtitels, drie KNVB Bekers, de UEFA Cup, de Europese Supercup en drie keer de Johan Cruijff Schaal. Vincent Stevens, medeoprichter ikwilvanmijnautoaf.nl, vindt het belangrijk om zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. “Het doel waar Serious Request zich voor inzet is iets waar we onze ogen niet voor mogen sluiten. Daarom komt ook ikwilvanmijnautoaf.nl in actie en steunt dit initiatief van 3FM. Bovendien zijn wij altijd al betrokken bij de radio waardoor de beslissing snel was gemaakt om zelf een actie op te zetten. Deze week zijn wij zelfs nog als derde geëindigd in Het Houten Reclameblok van 3FM.” De actie van ikwilvanmijnautoaf.nl start op 17 december. Tot en met 23 december kunnen de 8.000 aangesloten inkopers een bod uitbrengen op het ingelijste Ajax-shirt. De opbrengst gaat in z’n geheel naar Serious Request 2014.
Weer een record?
Naast de particuliere acties, waarvan er op dit moment al meer zijn aangemeld vergeleken met vorig jaar, nemen DJ’s Gerard Ekdom, Coen Swijnenberg en Domien Verschuuren deze elfde editie plaats in het Glazen Huis. Ze maken zes dagen lang 24 uur per dag radio en televisie zonder te eten. Iedereen kan dan een plaat aanvragen voor een bedrag naar keuze dat volledig ten goede komt aan het ‘stille doel’. Vorig jaar stond het Glazen Huis in Leeuwarden. De actie bracht toen het bedrag van €12.302.747,- op voor de aanpak van kindersterfte door diarree en bereikte 12,3 miljoen Nederlanders. Of de opbrengst dit jaar weer een record vestigt, durft de organisatie niet te voorspellen. Ikwilvanmijnautoaf.nl hoopt in ieder geval samen met de inkopers een mooi bedrag op te halen voor het goede doel.