‘We maken geen onderscheid in klanten, ze zijn allemaal even waardevol’
2017-05-17 09:08:14

Na jarenlang in de horeca te hebben gewerkt, is Michelle (24) sinds 2016 werkzaam bij Dealerdirect. Het helpen van mensen zit deze Enschedese dus in het bloed!

 
Hoe ben je bij Dealerdirect terechtgekomen?
‘Ik had het werken in de horeca wel gezien en was stiekem al op zoek naar iets anders. Tijdens mijn zoektocht kwam ik op internet een vacature van Dealerdirect tegen. Het sprak me enorm aan. Ik ging op gesprek en kort daarna werd ik aangenomen, echt top!’
 
Wat doet een customer supportmedewerker precies?
‘Wij zorgen voor een correcte afhandeling van de verkochte voertuigen. Hierin ondersteunen wij zowel de dealer als de particulier. Het komt wel eens voor dat mensen bepaalde schades aan hun voertuig vergeten door te geven, waardoor de dealer genoodzaakt is om lager te gaan zitten met de prijs. Wij doen dan ons best om beide partijen tevreden te houden.’
 
Welke eigenschappen heb je nodig voor deze functie?
‘Dat je een vlotte babbel moet hebben is wel bekend. Zelfverzekerd overkomen en een beetje lef tonen is daarnaast ook heel belangrijk. Je moet goed om kunnen gaan met klachten en zo snel mogelijk naar een oplossing toewerken. Verder is gestructureerd werken een must.’
 
Waarom vind je dat dit werk bij je past?
‘Ik wist eerst niet dat zoiets als dit bij mij paste. Nadat ik bij Dealerdirect begon te werken, ben ik erachter gekomen dat het helemaal mijn ding is. Ik vind het leuk om mensen te helpen, te overtuigen en hun problemen op te lossen. In mijn dagelijkse leven doe ik dit ook graag.’
 
Wat is het leukste aan je werk?
‘Dat het zo afwisselend is. Je krijgt telkens andere vragen waar je mee aan de slag moet. Wat het extra leuk maakt, is wanneer je iets voor elkaar krijgt waarvan je nooit had gedacht dat het je zou lukken.’
 
Wat zijn de pittige kanten van deze functie?
‘Soms krijg je te maken met boze klanten en is het moeilijk om een rustig gesprek te voeren. Aan ons de taak om een boze klant met een positief gevoel te laten ophangen.’
 
Hoe ga je om met de klachten van klanten?
‘We waarderen elke klant, ongeacht of ze tevreden zijn of niet. Ik probeer altijd goed te luisteren en duidelijk te maken dat ik hun klacht serieus neem en er ook daadwerkelijk mee aan de slag ga.‘
 
Je werkt in een team, hoe bevalt dat?
‘Ik ben zeer tevreden over mijn collega’s. We kunnen allemaal goed met elkaar opschieten en we vullen elkaar goed aan. Er hangt wel een leuk sfeertje in het team van customer support.’
 
In welke auto rij jezelf?
‘Ik rij in een Volkswagen Polo.’
 
‘ik ben erachter gekomen dat dit werk helemaal mijn ding is’


Delen

Reacties (0)


  • Plaats een reactie