‘Problemen oplossen zit in mijn aard’
2017-04-04 13:04:03

Isabelle van de Graaf-Dammann is 52 jaar en woont in Enschede. Ze heeft al 33 jaar ervaring in de financiële dienstverlening en werkt sinds februari 2014 als Customer Care medewerker bij Dealerdirect.

 
Hoe ben je bij Dealerdirect terechtgekomen?
‘Via een vacature die ik op internet tegenkwam. Ik solliciteerde hierop en kon na een leuk gesprek direct beginnen. Na drie jaar in dienst bij Dealerdirect vind ik het nog steeds super om hier te werken.’
 
Wat doet een Customer Care medewerker precies?
‘Wij bieden een luisterend oor voor deals die iets meer aandacht nodig hebben en proberen voor alle partijen een passende oplossing te vinden. Daarnaast beheren we de agenda voor het Voertuig Inspectie Programma. Een service die wij onder de aandacht brengen bij onze aangesloten dealers en de consument. Ook houden wij ons bezig met social media. And last but not least: alle administratieve handelingen die bij mijn werk komen kijken.’
 
Welke eigenschappen heb je nodig voor deze functie?
‘Geduld, relativeringsvermogen en een luisterend oor. Verder is het belangrijk dat je over een goede concentratie beschikt, gezond verstand hebt en goed mee kunt denken met de klant.’
 
Waarom vind je dat dit werk bij je past? Help je in je dagelijkse leven ook graag mensen?
‘Ik houd ervan om problemen op te lossen en vind het mooi om alle partijen tevreden te stellen. Dat zit inderdaad wel in mijn aard.’
 
Wat is het leukste aan je werk?
‘Alle verschillende zaken die wij behandelen. Of het nu met een consument is of met een dealer, geen enkel geval is hetzelfde. We kunnen het bijna altijd oplossen. En dan geeft het natuurlijk wel een goed gevoel wanneer je een deal netjes kunt afronden.’
 
Wat zijn de pittige kanten van deze functie?
‘Soms heb je te maken met lastige issues. Bijvoorbeeld wanneer een klant zijn afspraak niet nakomt of ontevreden is over een bepaalde kwestie. Dan is het belangrijk om er toch samen uit te komen en naar een oplossing te zoeken waar we ons allebei in kunnen vinden.’
 
Hoe ga je om met de klachten van klanten?
‘Een klacht is voor niemand leuk en dat probeer ik dan ook altijd zo snel mogelijk op te lossen. Ten eerste door goed te luisteren naar het verhaal van de consument. Vervolgens duik ik in de historie en spreek met de klant af dat ik zo snel mogelijk weer contact opneem. Dat wordt ook altijd zeer op prijs gesteld. Fouten zijn er om op te lossen. En daar doen we hier ons uiterste best voor.’
 
Je werkt in een team, hoe bevalt dat?
‘Top! Wij hebben een heel leuk team. Zes handen op één buik haha. We werken hard, maken ook lol en gaan soms samen een hapje eten. Ik denk dat wij alle drie wel dezelfde kijk hebben op bepaalde situaties.’
 
 
Onze lijfspreuk: “Because we care about (sh)it”