Joachim, ons talent in het bemiddelen van auto’s
2017-05-31 12:23:17

Joachim Hassing is 28 jaar en woont in Enschede. Sinds juni 2015 is hij in dienst bij Dealerdirect. 'Ik vind het gewoon heel leuk om mensen blij te maken met hetgeen wat ik doe.'

 
Hoe ben je bij Dealerdirect terechtgekomen?
‘Voordat ik bij Dealerdirect begon, werkte ik op de klantenservice van een telecombedrijf. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en kwam een vacature van Dealerdirect tegen. Na een lange maar hele leerzame trainingsdag, kreeg ik direct te horen dat ik was aangenomen.’
 
Wat houdt jouw functie precies in?
‘Ik ga op zoek naar de beste partij voor de auto’s die bij ons worden aangemeld, en neem de klant mee in dat proces. Op het moment dat een klant zijn auto aanmeldt bij ons, neem ik direct contact op om alle informatie over het voertuig te achterhalen. Wat zijn de plus- en minpunten van de auto? Heeft de auto schade? Zodra ik dit allemaal goed in beeld heb, ga ik op zoek naar dealers die mogelijk interesse hebben in het voertuig. Het hoogste bod koppel ik terug aan de klant. Vervolgens is het zaak om een goede deal te sluiten.’
 
Je werkt op de afdeling Jong & Fris, wat houdt dit precies in?
‘Er komen hier auto’s binnen die jonger zijn dan 8 jaar en geen schade hebben. Dieselauto’s mogen maximaal 120.000 km op de teller hebben staan en benzineauto’s 100.000 km. Het komt erop neer dat we vooral werken met auto’s die een dealer zo in zijn showroom kan zetten.’
 
Welke eigenschappen heb je nodig voor deze functie?
‘Je moet wel enige kennis hebben van auto’s en autobedrijven. Dat praat een stuk makkelijker aan de telefoon. En over makkelijk praten gesproken, over een vlotte babbel beschikken is ook wel een beetje een must. Je bent continu bezig met het bellen van klanten en dealers en moet dus een goed gesprek kunnen voeren.’
 
Waarom vind je dat dit werk bij je past?
‘Omdat ik heel open en eerlijk tegen mensen ben. Tevreden klanten vind ik heel belangrijk en doe daar ook mijn best voor. Ik kan makkelijk praten en ben niet bang om de verantwoordelijkheid op me te nemen. Ik vind het gewoon heel leuk om mensen blij te maken met hetgeen wat ik doe.’
 
Zijn er ook minder leuke kanten aan je werk?
‘Niet voor iedereen is het verkopen van zijn/haar auto een leuke aangelegenheid. Overlijden, geldnood of iets soortgelijks zijn vaak redenen waardoor mensen hun voertuig weg moeten doen. Als je dan echt iets voor deze mensen kan betekenen door ze goed te begeleiden, geeft dit heel veel voldoening. Mijn dag kan dan niet meer stuk.’
 
Wat zijn de pittige kanten van deze functie?
‘Het is niet altijd mogelijk om een auto te verkopen. Er zijn mensen die een te hoge verkoopprijs verwachten, en daardoor geen belangstelling hebben in het bod dat ze ontvangen. Soms veranderen ze ook ineens van gedachten en willen ze hun auto toch niet kwijt, óf ze hebben ‘m zelf al verkocht.  Op zulke momenten kan mijn dag best lang duren.’
 
Je werkt in een team, hoe bevalt dat?
‘Goed! We hebben heel veel aan elkaar, lachen samen en helpen elkaar wanneer het nodig is. Een echt team dus.’
 

Heb je zelf ook een jonge en frisse auto waar je in rijdt?

‘Ik heb een Opel Astra station uit 2005. Helaas is hij een paar jaar te oud voor onze afdeling. Ik kijk er wel naar uit om over te stappen naar een jongere auto.’
 


Delen

Reacties (0)


  • Plaats een reactie